Czym są i jak sprawdzić ich skuteczność?
Bezpłatne słowa kluczowe
Czy można za darmo wypromować swoją witrynę internetową? Jeżeli nie chcesz poświęcać środków finansowych, możesz postawić na pozycjonowanie strony w tzw. organicznych wynikach wyszukiwania. Oczywiście proces taki wymaga wiele czasu i niemałej wiedzy na temat działania wyszukiwarek, dlatego istnieje tak wiele firm oferujących pozycjonowanie za miesięczną opłatę.

Niemniej, to właśnie ten typ marketingu pozwala na uzyskanie dużego ruchu na stronie stosunkowo niewielkim kosztem. Co więcej, umiejętnie prowadzone działania tego typu prowadzą do sytuacji, w której ilość użytkowników w długim okresie wzrasta, a więc inwestycja staje się coraz bardziej opłacalna.
Płatne i darmowe słowa kluczowe
Organiczne pozycjonowanie strony jest niejednokrotnie stawiane w opozycji do płatnej reklamy w Google. Wyszukiwarka umożliwia właścicielom stron skorzystanie z narzędzia Google Ads, gdzie wykupuje się bezpośrednio wyświetlenia reklamy na podane słowa kluczowe. Są one pokazywane na górze wyników wyszukiwania z dopiskiem „Reklama”.
Alternatywą są wspomniane wyżej działania, dzięki którym strona „sama” zyska lepszą pozycję w wyszukiwarce. W tym sensie można powiedzieć, że jest to promowanie witryny na darmowe słowa kluczowe – dowolnie wybrane. Google nie pobierze od Ciebie żadnej opłaty.
Jak sprawdzić skuteczność słów kluczowych w GA?
Skuteczność swoich działań marketingowych możesz kontrolować za pomocą Google Analytics. W narzędziu tym znajdziesz m.in. zbiór statystyk dotyczących pozyskiwania użytkowników. Informacje na temat wejść z bezpłatnych wyników wyszukiwania określają wskaźniki opisywane jako organic search.
Niestety samo GA słabo radzi sobie z odczytywaniem konkretnych fraz wpisanych przez użytkowników. Większość haseł ujęta jest w kategorii opisanej jako not provided. Więcej danych możesz uzyskać integrując Google Analytics z Google Search Console. Wówczas zakładka Search Console w GA pozwoli m.in. na odczytanie haseł, na które Twoja strona wyświetliła się najczęściej. Będziesz też w stanie sprawdzić, jakie słowa kluczowe sprawiły, że użytkownicy odwiedzili konkretną podstronę Twoja bloga, witryny firmowej czy sklepu.
Unikalni użytkownicy w Google Analytics
Jedną z najważniejszych informacji dostarczanych przez Google Analytics jest liczba unikalnych użytkowników. Mówi ona o tym, jak wiele osób realnie odwiedziło Twoją stronę. To niezwykle przydatny parametr, kiedy sprawdzasz, jak skuteczne jest Twoje pozycjonowanie lub też jak wiele osób jesteś w stanie przyciągnąć innymi technikami promocji witryny.

Odsłony, a średnia liczba odsłon
Liczba odsłon to informacja zwykle najbardziej interesująca osoby, które niedawno rozpoczęły pozycjonowanie i stawiają właśnie pierwsze kroki w Google Analytics. Gdy założyłeś swoją nową stronę, z pewnością chcesz jak najszybciej doprowadzić do sytuacji, by internauci przeglądali jak najwięcej podstron w Twoim serwisie. Oczywiście jest to bardzo istotna statystyka, ale z czasem zapewne dojdziesz do wniosku, że sama liczba odsłon nie wystarcza.

Bezpłatne słowa kluczowe
Czy można za darmo wypromować swoją witrynę internetową? Jeżeli nie chcesz poświęcać środków finansowych, możesz postawić na pozycjonowanie strony w tzw. organicznych wynikach wyszukiwania. Oczywiście proces taki wymaga wiele czasu i niemałej wiedzy na temat działania wyszukiwarek, dlatego istnieje tak wiele firm oferujących pozycjonowanie za miesięczną opłatę.

Współczynnik odrzuceń. Co oznacza?
W wielu zakładkach Google Analytics pojawia się współczynnik odrzuceń. Wskaźnik ten może być mylący dla początkujących użytkowników googlowego narzędzia. Ma on natomiast duże znaczenie dla skuteczności pozycjonowania strony oraz innych technik marketingowych. Co dokładnie oznacza ta metryka?
