Jak rozumieć i wykorzystać statystyki?
Odsłony, a średnia liczba odsłon
Liczba odsłon to informacja zwykle najbardziej interesująca osoby, które niedawno rozpoczęły pozycjonowanie i stawiają właśnie pierwsze kroki w Google Analytics. Gdy założyłeś swoją nową stronę, z pewnością chcesz jak najszybciej doprowadzić do sytuacji, by internauci przeglądali jak najwięcej podstron w Twoim serwisie. Oczywiście jest to bardzo istotna statystyka, ale z czasem zapewne dojdziesz do wniosku, że sama liczba odsłon nie wystarcza.

Może się okazać, że większość ruchu w sklepie internetowym wygenerowały np. dwie osoby, które intensywnie przeglądały kolejne produkty. Natomiast pozostali użytkownicy mogli sprawdzić pojedynczą ofertę i opuścić witrynę. Wówczas liczba odsłon będzie wysoka, mimo że tak naprawdę udało Ci się zatrzymać jedynie dwóch odwiedzających.
Efekt ten jest dobrze widoczny właśnie na nowych stronach – statystyki odsłon są wówczas równie stabilne, jak kursy kryptowalut. Duża aktywność pojedycznego użytkownika potrafi wygenerować kilkusetprocentowe wzrosty w liczbie odsłon. Jakie dane będą bardziej przydatne w takiej sytuacji?
Strony/sesja oraz średni czas trwania sesji
Naturalnym odruchem jest poszukiwanie uśrednionego wyniku. Można by w tym celu podzielić liczbę odsłon przez ilość użytkowników – ta ostatnia statystyka również dostępna jest w GA. Narzędzie Google wyświetla jednak co najmniej dwa znacznie bardziej przydatne wskaźniki. Mowa o:
- strony/sesja – parametr ten opisuje ilość stron obejrzanych przez użytkownika w ramach jednej sesji.
- średni czas trwania sesji – czas, jaki spędził użytkownik na Twojej stronie w trakcie jednej wizyty.
Za pomocą tych metryk lepiej ocenisz, czy pozycjonowanie strony zmierza we właściwym kierunku i czy witryna przyciąga osoby rzeczywiście zainteresowane jej tematyką. Sesja w tych wskaźnikach oznacza pojedynczą wizytę, a jej parametry można zdefiniować w samym GA. Domyślnie Google Analytics traktuje jako sesję ciągłą wizytę użytkownika, o ile czas braku aktywności nie przekroczy 30 minut.
Unikalni użytkownicy w Google Analytics
Jedną z najważniejszych informacji dostarczanych przez Google Analytics jest liczba unikalnych użytkowników. Mówi ona o tym, jak wiele osób realnie odwiedziło Twoją stronę. To niezwykle przydatny parametr, kiedy sprawdzasz, jak skuteczne jest Twoje pozycjonowanie lub też jak wiele osób jesteś w stanie przyciągnąć innymi technikami promocji witryny.

Odsłony, a średnia liczba odsłon
Liczba odsłon to informacja zwykle najbardziej interesująca osoby, które niedawno rozpoczęły pozycjonowanie i stawiają właśnie pierwsze kroki w Google Analytics. Gdy założyłeś swoją nową stronę, z pewnością chcesz jak najszybciej doprowadzić do sytuacji, by internauci przeglądali jak najwięcej podstron w Twoim serwisie. Oczywiście jest to bardzo istotna statystyka, ale z czasem zapewne dojdziesz do wniosku, że sama liczba odsłon nie wystarcza.

Bezpłatne słowa kluczowe
Czy można za darmo wypromować swoją witrynę internetową? Jeżeli nie chcesz poświęcać środków finansowych, możesz postawić na pozycjonowanie strony w tzw. organicznych wynikach wyszukiwania. Oczywiście proces taki wymaga wiele czasu i niemałej wiedzy na temat działania wyszukiwarek, dlatego istnieje tak wiele firm oferujących pozycjonowanie za miesięczną opłatę.

Współczynnik odrzuceń. Co oznacza?
W wielu zakładkach Google Analytics pojawia się współczynnik odrzuceń. Wskaźnik ten może być mylący dla początkujących użytkowników googlowego narzędzia. Ma on natomiast duże znaczenie dla skuteczności pozycjonowania strony oraz innych technik marketingowych. Co dokładnie oznacza ta metryka?
