Jak mierzyć unikalnych użytkowników w Google Analytics?

Unikalni użytkownicy w Google Analytics

Jedną z najważniejszych informacji dostarczanych przez Google Analytics jest liczba unikalnych użytkowników. Mówi ona o tym, jak wiele osób realnie odwiedziło Twoją stronę. To niezwykle przydatny parametr, kiedy sprawdzasz, jak skuteczne jest Twoje pozycjonowanie lub też jak wiele osób jesteś w stanie przyciągnąć innymi technikami promocji witryny.

Google Analytics

Jeżeli ten sam internauta wejdzie na stronę dwa razy, to licznik użytkowników będzie pokazywać wartość 1. Zmieni się liczba wejść, sesji lub odwiedzonych stron, ale ilość unikalnych użytkowników pozostanie taka sama. Oczywiście, podobnie jak w przypadku pozostałych statystyk Google Analytics, wartość ta jest przybliżona. Wystarczy, że ten sam internauta skorzysta z laptopa znajomego a zostanie policzony jako nowy użytkownik.

Jeżeli ten sam internauta wejdzie na stronę dwa razy, to licznik użytkowników będzie pokazywać wartość 1. Zmieni się liczba wejść, sesji lub odwiedzonych stron, ale ilość unikalnych użytkowników pozostanie taka sama. Oczywiście, podobnie jak w przypadku pozostałych statystyk Google Analytics, wartość ta jest przybliżona. Wystarczy, że ten sam internauta skorzysta z laptopa znajomego a zostanie policzony jako nowy użytkownik.

Google Analytics dostarcza szeroki wachlarz danych na temat użytkowników Twojej strony. Wiele z tych danych możesz wykorzystać dla poprawienia pozycjonowania strony. Podstawowa statystyka dotycząca użytkowników dotyczy wejść w wybranym okresie. Wykres jasno pokazuje wzrosty i spadki ilości unikalnych userów. Ponadto wystarczy najechać kursorem na wybraną datę, by zobaczyć liczbę odwiedzających w danym dniu.

Dokładniejsze dane na temat użytkowników znajdziesz m.in. w zakładce Odbiorcy > Przegląd. Tutaj jesteś w stanie sprawdzić, jak wielu nowych użytkowników trafiło na Twoją stronę, a ilu z nich wróciło na witrynę po wcześniejszych odwiedzinach.

GA dostarcza też statystyki dotyczące kraju pochodzenia użytkowników, wykorzystywanych przez nich urządzeń, przeglądarek i systemów operacyjnych czy też średni czas trwania sesji. Wiele cennych danych znajdziesz w zakładkach Przepływ użytkowników oraz Eksplorator użytkownika. W tym ostatnim dziale możesz dokładnie prześledzić ścieżkę, jaką pokonał pojedynczy odwiedzający na stronie. Oczywiście GA wyświetla jedynie anonimowe identyfikatory użytkowników, bez podawania danych osobowych.

Unikalni użytkownicy w Google Analytics

Jedną z najważniejszych informacji dostarczanych przez Google Analytics jest liczba unikalnych użytkowników. Mówi ona o tym, jak wiele osób realnie odwiedziło Twoją stronę. To niezwykle przydatny parametr, kiedy sprawdzasz, jak skuteczne jest Twoje pozycjonowanie lub też jak wiele osób jesteś w stanie przyciągnąć innymi technikami promocji witryny.

Unikalni użytkownicy w Google Analytics

Odsłony, a średnia liczba odsłon

Liczba odsłon to informacja zwykle najbardziej interesująca osoby, które niedawno rozpoczęły pozycjonowanie i stawiają właśnie pierwsze kroki w Google Analytics. Gdy założyłeś swoją nową stronę, z pewnością chcesz jak najszybciej doprowadzić do sytuacji, by internauci przeglądali jak najwięcej podstron w Twoim serwisie. Oczywiście jest to bardzo istotna statystyka, ale z czasem zapewne dojdziesz do wniosku, że sama liczba odsłon nie wystarcza.

Odsłony, a średnia liczba odsłon

Bezpłatne słowa kluczowe

Czy można za darmo wypromować swoją witrynę internetową? Jeżeli nie chcesz poświęcać środków finansowych, możesz postawić na pozycjonowanie strony w tzw. organicznych wynikach wyszukiwania. Oczywiście proces taki wymaga wiele czasu i niemałej wiedzy na temat działania wyszukiwarek, dlatego istnieje tak wiele firm oferujących pozycjonowanie za miesięczną opłatę.

Bezpłatne słowa kluczowe

Współczynnik odrzuceń. Co oznacza?

W wielu zakładkach Google Analytics pojawia się współczynnik odrzuceń. Wskaźnik ten może być mylący dla początkujących użytkowników googlowego narzędzia. Ma on natomiast duże znaczenie dla skuteczności pozycjonowania strony oraz innych technik marketingowych. Co dokładnie oznacza ta metryka?

Współczynnik odrzuceń. Co oznacza?